Isnin, 25 Mac 2013

Kehilanganmu amat dirasai

Tangisan Demi Tangisan.

22Mac 2013,Perginya Al-marhum Syekh Muhammad Ramadhan Al-Bouthi.
Perasaanku mula terkejut,Ulama' Besar Syiria telah pergi menghadap Allah pada hari Jumaat,
Namun pada hari kemudian 25Mac 2013 telah perginya 3Ulama Malaysia sekaligus pada hari yang sama.Hujan turun merahmati mereka (Allahuakbar)
Mula2 hatiku berasa biasa,akan tetapi tatkala membaca hadis Nabi Muhammad S.A.W.
Airmataku mula luruh,sebak didada tidak dapat ditahan.Mereka ulama'.Ulama; adalah pewaris anbi'a.
Jika perginya mereka tanpa wujudnya pengganti mereka di zaman serba moden ini.Apa yang akan berlaku dimasa akan datang,kepada keturunanku.

Diriku sahaja masih tidak utuh,Imanku masih bergoyang tatkala ditiup oleh hawa nafsu.Ditambah lagi masalah  ummah yang semakin menjadi-jadi...Allah..Allah..Allah..

Aku menghitung kembali amalanku,Allah,sangatlah sedikit.Belum lagi ditapis atas dasar ikhlas ataupun paksaan.

Ya,Allah amalku tidak mampu untk aku menempah syurgaMu,aku hanya mengharapkan keampunan dan keredhaanMu sahaja ya Allah.Kau letakkanlah daku serta keluargaku dikalangan orang-orang yang beriman.

Airmataku tidak akn kering,pemergian mereka mengingatkan aku kepada Allah.Azab Allah..

Kemunculan Dajjal pasti berlaku dan ketibaan Imam Mahadi juga akan terjadi,
Namun aku berfikir dimanakah diriku waktu itu.?Ya Allah yang maha mengetahui,Imanku tidak sehebat Sumaiyah...Aku takut untuk meneruskan pejalanan ini.Lindungilah daku Ya Allah.

Aku rela dikorbankan sebagai pejuang ya Allah.Aku rela meninggalkan kemewahan dunia ini ya Allah.Pilihlah daku untuk syahid di jalanMu...Aku mohon dan mengharap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan