Sabtu, 23 Mac 2013

Tangisan Umat Islam.

22 Mac 2013
Syahidnya Ulama' Besar Dunia iaitu Syeikh Muhammad Ramadhan Al-Bouthi

Tarikh ini jika di Malaysia adalah Hari Jumaat.
Kematian beliau memberi satu kejutan kepada umat Islam didunia.Ramai yang menagisi dengan pemergiannya.Tatkala aku berusaha mencari jalan untuk membuka "Jaringanku",seribu umat mendoakan dan menyedekahkanya Al-Fatihah.

Aku masih terkejut dengan kematiannya..kerana..
Sedang Syeikh Muhammad Ali As-Sobuni menyebarkan kebenaran di Malaysia tentang  pekara yang berlaku di Syiria,Syeikh Muhammad Ramadhan tidak bersependapat denganya.Akan tetapi atas sikap akhlak Syeikh yang terpuji Syeikh Muhammad Ali menasihatkan agar kita selalu mendoakan Al-marhum Syeikh kembali ke pangkal jalan.Alhamdulilah,apa yang aku dengar Kematian Syeikh adalah kerana tindakkan usahanya untuk mengeluarkan diri dna keluarganya dari Syiria.Beliau tidak lagi bersama Basyar akan tetapi bersama rakyat di Syiria.

Di Facebook,terlalu ramai yang meng'post' tentang kematiannya.Terdapat juga ulama'2 terbesar menceritakan tengtang halnya..Ulama' yang baik pemergiannya akan ditangisi oleh pengikutnya.
Sebak juga hati aku pabila terdengar berita ini.Si Basyar memang tidak berhati perut.Perasaan sama seperti Iblis yang tidak mempunyai belas kasihan.

Aku mendoakan agar Allah merahmatimu wahai Syeikh.Meskipun daku rakyat Malaysia yang tidak bertemu denganmu.Namun akidah dan perjuangan kita menghubungkan dirimu dan diriku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan