Selasa, 9 April 2013

Ubati jiwamu teman...


Umat Islam hari ini sedang sakit jiwanya.,aku tak mengerti apa yang mereka mengerti..yang aku maksudkan adalah mereka yang ber’topeng’ itu…Ya,aku tahu mereka itu sangat mengerti pabila dihidangkan dengan Isu-isu Palestin pabila ditambah lagi dengan lakonan2 dan video2 anak2 di Palestin.Air mata si ‘topeng’ itu bisa mengalir tanpa memaksanya kerana dia mengerti erti keperitan dan kesakitan yang dihadapi si anak2.

Tapi mengapa air mata mereka hanya disitu.hanya didewan serba indah dan berhawa dingin.pabila mereka keluar dari dewan tersebut mereka seperti tidak mempunyai perasaan. Dimana tanggungjawab mereka dalam melaksanakan tugas sebagai umat islam.Bagi aku memBoikot Barang ISRAEL itu sudah menjadi kewajipan kepada kita dan fatwa ini telah dikeluarkan oleh Ulama’ terbesar dunia iaitu Syekh Yusuf al-Qardawi.Apakah mereka masih tidak mengerti??

Kenapa kita perlu memboikot???kerana segala apa yang mereka dagangkan di Malaysia ini adalah punca kepada kekuatan ekonomi mereka.Aku mengandaikan satu orang itu makan di McD sekadar Burger RM5.90 ini hanya seorang aku mengandaikan lagi di Selangor sahaja 1000 orang makan burger 1000xRM5.90=RM5900 andai didarab dengan 14 negeri RM82600..Sedikitkan nilai ini!!nilai yang hanya mampu membeli sebutir peluru senapang yang diacukan kepada umat islam itu sendiri.



Sudahlah dikau,si topeng jangan bermain lagi dengan perasaanmu.Jika engkau betul-betul tangiskan apa yang berlaku kepada saudaramu,pasakkan niat dihatimu untuk membantu saudara kita disana.Kita tidak mampu untuk berjuang dinegaranya juga tidak mampu menyediakan yang terbaik untuk mereka.Tetapi kita mampu untuk berdoa serta memboikot barangan Israel untuk mereka.

Ya memang benar ia nampak terlalu kecil bentuk bantuannya seperti tidak mempunyai kesan namun percayalah Allah itu maha melihat dan maha mengetahui.

Adakah kau lupa peristiwa ketika mana nabi Musa alaihisalam sedang dibakar,lalu datang seekor burung membawa air menggunakan paruhnya untuk memadam api tersebut.Lalu ditanya oleh burung yang lainnya mana mungkin terpadam api itu.Akan tetapi dibalas kembali oleh burung tersebut Allah itu tidak melihat akan hasilnya tetapi Allah melihat pada usahanya.

Cukup Sudahlah…! Buanglah topengmu itu,buktikan siapa dirimu yang sebenar..buktikan kita adalah pembela umat islam kita pembela agama Allah,kita adalah pejuang yang menyambung tugas para2 Nabi.Ayuh,kita martabatkan kembali maruah agama ini.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan