Khamis, 14 Februari 2013

Tangisan Syiria

Tersentap seketika kala aku sedang asyik menonton video Kekejaman pengikut Bassyar (syiah) terhadap rakyat2 mereka diSyiria yang berfahaman (ASWJ),kerana aku berfikir seketika Syiah tidak hanya wujud di Iran,Iraq dan Syiria sahaja,tapi wujud juga di tanah kelahiranku ini iaitu Malaysia.Buat pengetahuan si pembaca,aku adalah seorang gadis yang takkan duduk diam selagi aku tidak tahu pekara yg aku tak tahu..(kalian paham kan ayat aku tu).Jadi pada saat itu aku mula mencari siapa Syiah si pengkejam itu.Hari semakin hari,cerita berkenaan tentang Syiah semakin menjadi-jadi puak2 ini telah dibongkarkan oleh pihak2 yg merasa bertanggunjawab,seperti Ustaz Nazmi Karim.Aku sering mengikuti perkembangannya tentang Syiah di laman Facebook.ternyata mereka itu memang puak tidak mempunyai hati perut.korg2 semua boleh tengok di Fb aku yang telah aku share kan..

Namun aku tulis hari ni,bukan aku nak cerita siapa Syiah?,siapa UNK?siapa Basyyar..
yang mahu aku sampaikan pada tulisan aku hari ini adalah Ukuran tahap keimanan kita terhadap Allah s.w.t.
Apakah sudah mantap Iman kita?Apakah sudah kita mengenali Allah sedalam2nya.?kerana apa aku katakan begini,kerana amat mudah aku melihat si pengikut Syiah menyembah Si Bashyar Al-Assad dan mengaku sebagai tuhan mereka.Apakah seseorang muslim itu begini iman mereka??Apakah mereka tidak mempunyai akal untuk membezakan mana haq dan yang mana batil??Allah...









Sukacita aku mengaharapkan kepada kalian,agar sentiasa mempermantapkan dan memperbaharui iman kita,agar tetap teguh dikala diuji...Sejujurnya,Aku teramat risau terhadap kalian semua.Belom tambah dengan masalah2 lain yg berlaku dinegara kita.Berapa nisbahkah Muslim yg benar2 melakukan syariat dinegara kita..Allahuakbar..Moga Allah Memberi Taufiq serta Hidayatnya agar kita tetap dalam landasan yang benar..

teringat daku Hadis Baginda Rasullulah,
Sesungguhnya Umat Islam itu bersaudara.

jadi jika kamu sakit aku juga merasainya.ini sahaja usaha aku dalam men'yedar'kan diri kamu sekalian.
mungkin tulisanku ini agar kurang menarik minat kalian.Aku mengharapkan kalian boleh mngambil sedikit manfaat dari tulisaku..

*Niatku hanya satu,memperjuangkan ASWJ


Tiada ulasan:

Catat Ulasan